domingo, 16 de enero de 2011

ASSERTIVITAT

He trobat un document sobre l'assertivitat, bastant senzill, clar i suficient...
M'ha agradat un dels aspectes del document que expressa bastant bé els tres estadis personals, de tots persona amb capacitat assertiva.

És un analogia, sobre els tres estats del jo; el jo "pare", "adult", i "nen".

El jo pare; capaç d'emetre judicis de valor, que contempla les normes, crítiques, etc.

El  jo adult, que actua amb lògica i equilibri, posa objectius, investiga, busca, etc.

I el jo nen, que manifesta emocions, té intuïció, defensa el què li agrada fer, etc.

La integració dels diferents estadis de la persona amb un equilibri de cada uns de les tres, conformaria una persona assertiva.


Les característiques que resumirien l'assertivitat, es podrien agrupar en dos grans factors;

Per un cantó; una personalitat estable (autoestima, maneig de les emocions, etc.), i per l'altre cantó un factor de personalitat dirigit a l'exterior honestament (intencions, voluntats, etc). En resum, una educació basada en un ple respecte i contemplació cap a les necessitats d'un mateix i dels altres, des d'edats tempranes i a tots nivells, (des del microscial al macrosocial,) seria la finestra oberta a la possibilitat de desenvolupar la capacitat de ser assertius.

l'assertivitat _ document

1 comentario: