miércoles, 17 de noviembre de 2010

Efectes de les drogues.

Fa unes setmanes un amic em va comentar la notícia de l'invenció d'unes "drogues auditives o digitals" que, mitjançnt freqüències auditives determinades produïen en el cervell un efecte semblant o igual al de determinades drogues comuns, com la marihuana, l'alcohol o la cocaïna.
L'explicació a priori semblava fins i tot creïble; <<creen una determinada freqüència que estímula certes patícules del nostre cervell, i fan el mateix>>. bé, a mi l'explicació no em convenç el més mínim i sota el isc que em tractin d'escèptica...no m'ho crec.

en el següent enlaç hi podeu trobar en audio la notícia que es va emetre per La Sexta.


 Noticia de "La Sexta Informativos"



Que les drogues o fàrmcs produeixin un efecte en el nostre organísme bé determinat per la farmcodinàmia i la farmacocinètica d'aquestes.

A grans trets i en general, les partícules químiques de les drogues exogenes solen interctuar amb els neurotransmissors situant-se el els receptors receptors neuronals, actuant com a agonístes; potenciant l'efecte natural dels neurotransmissors, o com a antagonístes; bloquejant l'efecte dels neurotransmissors.
A més, cada fàrmac o droga té un ídex terapèitc determinat, necessàri per assolir l'efecte desitjat.

Crec que amb aquest resum, de resum de resum del funcionament d'una petita part de l'explicació sobre la farmacodinàmia de les drogues, és suficient per afirmar que caldría que els medis de comunicació:

1_ Tinguessin més rigurositat i major documentació sobre les noticies que emeten

2_ Haurien de dedicar una estoneta a desmentir la notícia.

1 comentario:

  1. Hola Andrea
    He llegit am atenció el teu article del blog i m'ha semblat supre interessant. Cal a dir que em sorpren la noticia que adjuntes de la sexta, però que estic completament d'acord en que els mitjans de comunicació caldria que contrstessin molt millor les seves notícies i més en l'hàbit televisiu.

    ResponderEliminar