"Publicitat Subliminal" __ Vicary
Segur que alguna vegada heu sentit que en més d'una ocasió, sobretot als cinemes, entre alguns fotogrames ens projecten imatges de productes, seguint el mètode de la publicitat subliminal.
Es va saber que fa anys, un publicista va projectar imatges del producte de Coca-Cola entre els fotogrames d'una pel·lícula i s'ha explicat el gran èxit del sistema publicitari.
Aquest gran pensador que va vendre el seu mètode publicitari és Vicary. Amb lo de "gran pensador" hi ha un important punt irònic, doncs el seu producte va ser el negoci més rentable que haurà fet mai al llarg de la seva vida.
Una teoría que moltes agències de publicitat van trobar impacable i per la qual, li van pagar una gran suma de diners per a dur-la a terma. Un dels millors fraus mai vistos.
No molts anys després, un psicòleg (en desconec el nom) va voler estudiar més sobre l'experiment que Vicary deia que habia fet, i que va vendre com a idea (i truc publicitari). El curiós psicòleg es va dirigir al poble que figurava en els documents redactats per Vicary, i en realitat no va trobar ni cinema, ni dades sobre la investigació... Vicary habia tret la informació sobre la qual es va basar el seu treball, d'un manual...i va vendre una idea..
He adjuntat un PDF que crec que resumeix bastant la història.
L'article que adjuntes és realment interessant, Andrea! Aporta informació contrastada.
ResponderEliminar